Kolonihavens fine figentræ

Ude i kolonihaven står der det fineste figentræ på sydsiden af skuret.

 

Jeg blev forelsket i figentræet allerede da vi overtog kolonihaven i september sidste år. Der var ikke rigtig nogle figenfrugter på men det havde til gengæld de fineste, eksotiske blade, som af en eller anden grund, får mig til at tænke på en af mine yndlingsfilm Jurassic Park.

521939881_aecc5618c6[1]

Med lidt fantasi kan man nemt forestille sig at det ligner et aftryk af en dino-fod 😉

I år er der til gengæld rigtig mange figner på. Og nu er de begyndt at modne!

 

Indtil videre har vi bare spist dem enkeltvis som en lille snack, efterhånden som de modner. For det gør de ikke på en gang. Men jeg har overvejet om jeg skal fryse dem ned og så lave en eller anden kompot eller lignende når der er mange nok. Eller tørre dem. Mulighederne er mange 🙂

2 kommentarer til “Kolonihavens fine figentræ”

Skriv en kommentar